Washington Post Passed On Thinly Sourced Kavanaugh Story Before NYT Published It

The Post previously declined to publish the thinly sourced accusation, the D.C. paper revealed in an article Sunday night

Image Credits: DREW ANGERER/GETTY IMAGES.

The Washington Post passed on a thinly sourced, unproven allegation about Supreme Court Justice Brett Kavanaugh before the New York Times published it in a misleading article in Sunday’s paper that has since been corrected.

Times reporters Robin Pogrebin and Kate Kelly left out exculpatory evidence in an article that claimed Kavanaugh had his pants down at a “drunken dorm party, where friends pushed his penis into the hand of a female student.” The sole source for the claim was Max Stier, an attorney in Washington, D.C.

Pogrebin and Kelly failed to inform readers in the original article that friends of the alleged victim said she has no recollection of the incident in question. That crucial fact was included in Pogrebin and Kelly’s new book, “The Education of Brett Kavanaugh: An Investigation,” which was the source of the material in their article.

The Times published a correction to the misleading article late Sunday night.

The Post previously declined to publish the thinly sourced accusation, the D.C. paper revealed in an article Sunday night.

Read more